Thursday, January 27, 2011

Aku ingin...

Aku ingin kekayaan...
Tetapi KAU beri aku kemiskinan...
Aku kecewa dan bersedih...
Aku menyalahkan takdirMu...

Aku ingin kebijaksanaan...
Tetapi KAU beri aku kebodohan...
Aku bingung dan pasrah...
Aku menjauhkan diri dariMu...

Aku ingin pangkat yang tinggi...
Tetapi KAU jadikan aku orang bawahan...
Aku marah dan menyumpah...
Aku mencela ketidak adilanMu...

Aku ingin hidup yang senang...
Tetapi KAU timpakan bala bencana...
Aku runsing dan merungut...
Aku hilang kepercayaan padaMu...

Lalu KAU hadir menegurku...
Lemah dan lembut sapaanMu...

Wahai hambaku...
Jika AKU memberi engkau kekayaan...
Barangkali kau akan menjadi Qarun...
Engkau kikir terhadap fakir miskin...
Engkau gah dengan usahamu...

Wahai hambaku...
Jika AKU memberi engkau kebijaksanaan...
Barangkali kau menjadi seperti kaum Israel...
Engkau mula menentang agamaku...
Engkau menyesatkan semua manusia...

Wahai hambaku...
Jika AKU memberi engkau pangkat yang tinggi...
Barangkali kau menjadi seperti Firaun...
Engkau mula mengaku Tuhan...
Lalu kau seru manusia menyembahmu...

Wahai hambaku...
Jika AKU memberi engkau hidup yang senang...
Barangkali kau menjadi seperti kaum 'Ad...
Engkau mula melakukan kerosakan...
Engkau menjadi penentang KetuhananKu...

Maka hambaku...
Adakah engkau inginkan semua itu??

Ampunkan aku Ya ALLAH...
Jika semua itu menjauhkan aku dariMu...
Aku tidak ingin Ya Ilahi...
Ampunkan kejahilanku...
Ampunkan kebiadabanku...
Ampunkan tindak tandukku...
Aku hanya ingin kamu...
Astaghfirullah...
Astaghfirullah...
Astaghfirullahaladzim...

Terimalah aku...
Aku ingin keredhaanMu...
Naungilah aku..
Rahmatilah aku...
Redhailah aku...
Rinduilah aku...
Terimalah aku...
Cintailah aku...
Aku ingin jadi hambaMu...

No comments:

Post a Comment