Thursday, January 27, 2011

Empunya hatiku....

Dengan namaMu Ya ALLAH Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Siapa ALLAH bagiku???

DIA Yang Maha Berkuasa itu menciptakanku...
DIA Yang Maha Pemurah itu memberi aku rezeki...
DIA Yang Maha Pelindung itu menyelamatkanku dari petaka dan mara bahaya...
DIA Yang Maha Melihat itu mengawasi setiap gerak-geriku...
DIA Yang Maha Suci itu tiada selainNya...

Wahai Engkau...
Hati ini tempat pandanganMu...
Hati ini tempat rahsia penciptaanku...
Hati ini KAU jadikan 7 lapisan...
Yang aku tiada ilmu tentang itu...

Wahai Engkau....
Tuhan yang amat aku kasihi...
Cintailah aku dan izinkanku mencintaiMu...
Rinduilah aku dan izinkanku merinduiMu...
Ingatilah aku dan izinkanku mengingatiMu...

Engkau yang memberikan aku ilmu...
Bukan kerana aku mempelajarinya...
Engkau yang memberikan aku rezeki...
Bukan kerana aku berusaha untuknya...
Engkau yang memberikan aku kebahagiaan...
Bukan kerana aku mencarinya...

Bukan...pasti bukan...
Kerana aku tiada sifat Qudrat dan Iradat sepertiMu...
Semua dariMu...
Semua kekuasaanMu...

Mereka yang tidak memandang semua perkara darimu...
Mereka golongan yang buta...
Bukan buta mata zahir...
Tetapi buta mata hati...

Allah tidak menutup mata hati mereka...
Sebaliknya telah dihadapkan dengan hidayah di keliling mereka...
Namun mereka angkuh...
Lalu mengabaikan...
Merekalah orang-orang yang rugi...

Ya Rabb Ya Salam...
Kurniakan aku makrifah kepada Mu...
Kurniakan aku mahabbah kepada Mu...
Kurniakan aku keasyikan terhadap Mu...

Moga aku tenggelam di lautan fana di samping Mu....
Hatiku hanya untukMu...

No comments:

Post a Comment