Thursday, January 27, 2011

Aku rindu!!!!

Aduh...
Betapa sakitnya rasa ini...
Bagai dihiris duri yang bisa...
Bagai dikelar seribu pedang...

Rindu ini datang tiba-tiba...
Memaksa diri mengenang si dia...
Si dia yang telah jauh dari mata...
Namun mengapa masih terpahat teguh di dinding hati???

Ku renung langit...
Terpamer wajahmu...
Ku pandang laut...
Geloranya mengingatkan padamu...

Aduh...
Wahai Tuhan...
Aku tahu tidak boleh ada selainMu dalam hatiku...
Namun bantulah aku menghilangkan pedih ini...
Aku tiada upaya melainkan dengan bantuanMu...

Walau zat fanamu telah menghilang...
Namun bayang indahmu itu tetap kau tinggalkan...
Tidakkah dikau sedar betapa dalamnya luka ini...
Andai tidak diubati bisanya merebak rosakkan diri...

Aku menantimu wahai bunga...
Mekarlah dikau sekali lagi...
Walau tak dapat ku memetikmu...
Cukuplah sekadar mengagumi kecantikanmu...

Wahai pujaanku...
Tidak aku letakkanmu diatas Yang Esa...
Tidak aku letakkanmu melebihi Insan Terpuji...
Tidak ku meninggikanmu melebihi Sang Mursyid...
Tidak ku memuliakanmu seperti kedua yang membesarkanku...
Namun engkau ingin ku jadikan peneman sejatiku...

Aduh...
Peritnya menanggung rindu...
Tuhan...
Lindungilah aku dari lebih merindui dia dari merinduiMu...
Janganlah kerananya ku melupaiMu...
Kerana tidak selayakMu diserupakan dengan makhluk yang hina...
Engkaulah Tuhan Yang Maha Mulia...

Namun Tuhanku Yang Maha Penyayang...
Ku mohon KAU jadikan dia penemanku...
Kembalikan ia kepadaku...
Moga ia menjadi isteriku...
Bersama kami menelusuri Jalan Yang Lurus...

JALAN MENUJU KEREDHAAN DAN RAHMATMU....

No comments:

Post a Comment